Ηλεκτρονικό κατάστημα: Τα συστατικά της επιτυχίας.

Όταν αποφάσισα να αγοράσω την 32’ LG TFT που στολίζει το σαλόνι μου και που είναι πλέον η καλύτερη φίλη του Wii μου, αρχικά έψαξα σε όλα τα επίγεια καταστήματα ηλεκτρονικών και κλασσικά ακόμα δεν υπήρχε σε κανένα, ώς συνήθως.

Έπειτα, επισκέφτηκα το skroutz.gr, διότι δεν ήθελα να κάνω ηλεκτρονική αγορά ενός μεγάλου και ευαίσθητου προϊόντος από το εξωτερικό (Ακόμα κι εγώ έχω κάποιες χαζές e-Φοβίες) αν και ξέρω ότι η συγκεκριμένη τηλεόραση έχει μπαρκάρει από τουλάχιστον 2 λιμάνια :p

Έτσι λοιπόν ο θείος έβγαλε 9-10 αποτελέσματα του συγκεκριμένου μοντέλου και αφού απέκλεισα τα περισσότερα λόγω τιμής, κράτησα τα 2, εκ  των οποίων το ένα ήταν ένα γνωστό, όμορφα σχεδιασμένο e-shop από γνωστή εταιρία του χώρου.
Αν και δεν ήταν το φτηνότερο, αποφάσισα να το επιλέξω γιατί πίστεψα στη σοβαρότητα της εταιρίας, μιας και αποφάσισε να ξοδέψει ένα σεβαστό ποσό στην υλοποίηση του.
Προχώρησα σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους ( όπως κάνω πάντα σε κατάστημα που ψωνίζω για πρώτη φορά ) και αφού βεβαιώθηκα ότι όλα είναι καλά και το μοντέλο είναι διαθέσιμο για αποστολή, προχώρησα σε πληρωμή μέσω της κάρτας μου και έκλεισα τον iMac, ταξιδεύοντας ήσυχος προς το ηλιοβασίλεμα. No wait, το τελευταίο  είναι από άλλη ιστορία…:p

Την επόμενη ημέρα, ο χαρούμενος ήχος του κινητού μου ( Παύλος Σιδηρόπουλος – Στην Κ. ) χτύπησε ρυθμικά.
Το ίδιο ρυθμικά άρχισε να χτυπά και η καρδιά μου όταν πολύ ευγενικά ειδοποιήθηκα ότι έχει γίνει κάποιο λάθος με την παραγγελία μου και ότι το συγκεκριμένο μοντέλο που αγόρασα δεν υπάρχει στην αποθήκη, ούτε καν στην αντιπροσωπεία, οπότε δεν είχαν ιδέα πότε θα μπορούσα να το έχω. Βεβαίως, μου προτάθηκε να επιλέξω κάτι άλλο από τα προϊόντα που έχουν ( ή δεν έχουν!) στον κατάλογο τους.
Αρνήθηκα, έδωσα εντολή για ακύρωση και η ιστορία έληξε εκεί. Ή μήπως όχι;
Από καθαρή καχυποψία ξανά τηλεφώνησα ύστερα από 2 ώρες στο ίδιο κατάστημα και ζήτησα να μάθω για την κατάσταση της παραγγελίας μου.
Πολύ ευγενικά και πάλι ειδοποιήθηκα ότι έχει γίνει ένα φοβερό λάθος και δεν υπάρχει στην αποθήκη κτλ κτλ και μήπως θέλω κάτι άλλο!
Ξανά έδωσα ακύρωση και αποφάσισα να μην ασχοληθώ ποτέ ξανά με ανθρώπους που έχουν μαλώσει με την ενδοεπικοινωνία και την επικοινωνία με τους συνεργάτες και προμηθευτές τους.

Αμέσως μετά επικοινώνησα με το πρώτο e-shop στη λίστα του skroutz που ήταν πραγματικά σαν βομβαρδισμένο τοπίο και δεν ήξερα πώς να παραγγείλω ( όχι, αλήθεια! ) και αφού με ενημέρωσαν ότι είχαν το προϊόν, με ρώτησαν με ποια μεταφορική θέλω να γίνει η αποστολή, αν θα κοπεί τιμολόγιο η απόδειξη και όλα τα σχετικά και σε 2 ημέρες είχα την τηλεόραση στην πόρτα μου!

Τι διδάχτηκα από αυτή την ιστορία;

  • Το design του e-shop και η αξιοπιστία της εταιρίας που το σχεδίασε έπαιξε σημαντικό ρόλο στον σχηματισμό μιας εικόνας για το αρχικό ηλεκτρονικό κατάστημα που έκρινα ως ασφαλές περιβάλλον να δώσω τα στοιχεία μου και να κάνω την παραγγελία μου.
  • Η τιμή του προϊόντος φυσικά ήταν αυτή που μου περιόρισε σε 2 τις επιλογές.
  • Η έλλειψη ενδοεπικοινωνίας στο πρώτο e-shop και η κακή ενημέρωση και συγχρονισμός της αποθήκης με τους προμηθευτές και τον ηλεκτρονικό κατάλογο, ουσιαστικά το κακό e-business management, έπαιξε τον κύριο λόγο που δεν κέρδισε η συγκεκριμένη εταιρεία, τα δικά μου χρήματα
  • Η επικοινωνία και η ευγένεια των ανθρώπων της οικογενειακής επιχείρησης που επέλεξα και η βήμα προς βήμα εξυπηρέτηση μου, είχε ως αποτέλεσμα να πληρώσω ευχαρίστως. Ωστόσο έχασαν την αρχική μου “ψήφο” λόγω κακού e-Περιβάλλοντος.

Γενικό συμπέρασμα;

Στο internet δεν κερδίζει ο μεγαλύτερος ή ο πιο δυνατός, αλλά ο πιο έξυπνος και πιο τίμιος και ευγενικός.


Μιας και στην προηγούμενη ιστορία μου αναφέρθηκα σε ηλεκτρονικά, θα συνεχίσω μιλώντας για τους μικρομεσαίους εμπόρους ηλεκτρονικών και τα εμπόδια που θα συναντήσουνε αν αποφασίσουν να ανοίξουν τους ορίζοντες τους και να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

1. Τιμή προϊόντων

Είναι σαφές ότι τα μεγάλα πολυκαταστήματα τύπου «Πλαίσιο» και «Multirama», λόγω του μεγαλύτερου όγκου των παραγγελιών που κάνουν, πετυχαίνουν χαμηλότερες τιμές από τους αντιπροσώπους στην Ελλάδα.
Εκεί είστε ένα βήμα πίσω τους.
Ωστόσο μπορείτε να ξεπεράσετε το εμπόδιο αν συνάψετε συνεργασία απευθείας με έμπορους από το εξωτερικό, βρείτε έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τον απαραίτητο έλεγχο του hardware και την ανάληψη της συνολικής διαδικασίας, μέχρι την αποστολή του εμπορεύματος.

2. Συγχρονισμός αποθήκης με ηλεκτρονικό κατάλογο

Αν έχετε ήδη κάποιο κατάστημα ηλεκτρονικών με αποθήκη και κάποιο λογιστικό πρόγραμμα για την ομαλή του λειτουργία ( ERP ), πρέπει να το συνδέσετε με το ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να γνωρίζει κάθε στιγμή ο επισκέπτης τι πραγματικά συμβαίνει όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Αυτή η διαδικασία θα επιβαρύνει έξτρα το συνολικό κόστος του e-shop και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να την απορρίψετε γιατί θα σας χαρίσει πολύ και σημαντικό χρόνο.

3. Κόστος προωθητικών ενεργειών

Τα μεγάλα καταστήματα όπως τα προαναφερθέντα διαθέτουν in house γραφίστες και Marketers που αναλαμβάνουν πολλές και μικρές προωθητικές ενέργειες που κάνουν κατά καιρούς, εκτός από αυτές που βγαίνουν σε συνεργασία με κάποια διαφημιστική.

Έτσι είναι και πάλι ένα βήμα μπροστά σας.

Δημιουργούν συνεχώς νέα banners, νέες digital campaigns, βελτιώνουν το e-shop σχεδιαστικά και κάνουν mini sites, διαγωνισμούς, events etc…
Το κόστος ενός in house γραφίστα/marketer ή η συνεργασία με μια διαφημιστική για την προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος ενός μικρομεσαίου εμπόρου που τώρα αρχίζει την παρουσία του στο διαδίκτυο μπορεί να είναι υπερβολικά μεγάλο και πολύ μεγαλύτερο από τα συνολικά κέρδη των πρώτων ετών.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι η επιχείρηση στο διαδίκτυο θέλει υπομονή και επιμονή, σκληρή δουλειά και μεράκι για να την δείτε κάποια στιγμή να ακμάζει.

Σαν εναλλακτική λύση, υπάρχουν τρόποι για να κάνετε σωστή, οικονομική σχετικά και καλή δουλειά.
Η συνεργασία με κάποιον freelancer ( ευλογώ τα μούσια μου, αμήν ) εποχιακά, ανάλογα με το τι θέλετε να κάνετε.
Κρίνοντας από τους συνάδελφους που έχω συνεργαστεί στο παρελθόν αλλά και από τη δική μου εμπειρία εργασίας, με τον freelancer συνάπτετε μια πιο «ζεστή» σχέση και δεν παίρνετε αυτό που πληρώνετε, αλλά πολύ περισσότερα, όπως συμβουλές διαδικτύου, social marketing και γενικώς, η εμπειρία του στον χώρο θα συνοδέψει όλες σας τις ενέργειες, με πολύ μικρό κόστος.
Ο χρόνος που θα σας αφιερώσει θα είναι περισσότερος και δεν θα μπείτε «στο εργοτάξιο παραγωγής» μεγάλων εταιριών του χώρου.
Το αποτέλεσμα που θα λαμβάνετε πάντα θα είναι προσεγμένο στη λεπτομέρεια μιας και είναι το συστατικό της επιτυχημένης πορείας του ίδιου.

Βεβαίως εδώ χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή.

Μια αξιόπιστη εταιρία του χώρου δεν θα σας προδώσει ποτέ, μιας και υπάρχουν αντικαταστάτες να συνεχίσουν υπαλλήλους γραφίστες που αρρώστησαν ή που αποφάσισαν να παραιτηθούν,  ενώ στην περίπτωση που αναλύουμε τώρα, βασίζετε το project σας σε ένα άτομο, κάτι αρκετά ριψοκίνδυνο.
Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι η επιλογή ενός freelancer μπορεί να είναι οικονομική, αλλά έχει τα ρίσκα της και πρέπει να γίνει με τη μέγιστη προσοχή και με κριτήρια όχι μόνο τις σχεδιαστικές και μαρκετίστικες ικανότητες του, αλλά και την αξιοπιστία του ατόμου σαν επαγγελματία.

Ξεπερνώντας τα εμπόδια.

Αφού έχετε καταλήξει στο τι θα κάνετε και πως θα το κάνετε, παίζετε στα ίσια με τους μεγάλους του χώρου και μάλιστα ίσως βρείτε ορισμένα πλεονεκτήματα.

Εξυπηρέτηση & Ευγένεια

Τα μεγαλύτερα καταστήματα διαθέτουν προσωπικό που εργάζονται με συνεχές ωράριο και λειτουργούν πολλές φορές και τηλεφωνικό κέντρο.
Αυτές τις ημέρες ενδιαφέρομαι για ένα οικονομικό και με αρκετές δυνατότητες επαγγελματικό κινητό, ή αλλιώς, το e63 της Nokia.
Προς έκπληξη μου και αφού γνωρίζω ότι δεν υπάρχει στα πιο γνωστά e-shops, είδα στο θείο σκρούτζ σε 2 ηλεκτρονικά καταστήματα ότι υπάρχει διαθεσιμότητα!
«Πρώτη γκάφα» σκέφτηκα…
Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με ένα από τα δύο και αρκετά μεγάλο ηλ. Κατάστημα του χώρου, κάποιος υπάλληλος μου απάντησε ότι θα μιλήσει με την αντιπροσωπεία για να δει αν όντως είναι διαθέσιμο και μου ζήτησε να επικοινωνήσω ξανά αύριο μαζί του για να το επιβεβαιώσουμε.
Όταν τον ρώτησα αν υπάρχει η δυνατότητα να επικοινωνήσει αυτός μαζί μου μέσω email, μου απάντησε ΟΧΙ!
E-shop, δεν επικοινωνεί μέσω emails με τους πελάτες του!
Εδώ πιστεύω, υπάρχει συγκριτικό πλεονέκτημα και η ζυγαριά γέρνει προς το μέρος του μικρομεσαίου eshop owner, που θα μιλήσει ευγενικά και θα κάνει τα πάντα να εξυπηρετήσει τον πελάτη.
Ο e-Χρήστης θέλει να του μιλάτε ευγενικά! Θέλει να ασχοληθείτε μαζί του! Βασικά, για αυτό σας τηλεφώνησε ή σας έστειλε email, επειδή βαριέται ή επειδή δεν έχει χρόνο, ή επειδή είναι ο Πρίγκιπας της Τανζανίας που θέλει να αγοράσει κάτι από ένα Ελληνικό eshop.
Either way, αυτό που θα πρέπει να σας ενδιαφέρει, είναι να τον εξυπηρετήσετε με την μέγιστη ευγένεια και καλή θέληση, και να είστε σίγουροι ότι θα επιβραβευτείτε.

Δημιουργία ενός εύχρηστου περιβάλλοντος.

Η δημιουργία ενός  εύχρηστου και λειτουργικού περιβάλλοντος πλοήγησης και παραγγελίας των προϊόντων σας είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας του e-shop.
Μην κουράσετε με περιττά γραφικά τους υποψήφιους πελάτες σας.
Προσοχή!
Μην τους κουράσετε με περιττά γραφικά, γιατί σε κάποιες περιπτώσεις, η γραφική αναπαράσταση στοιχείων και υποστήριξη του website απαιτείται.
Εκεί λοιπόν χρειάζεται η αντίληψη και γνώμη του επαγγελματία, ειδικά για την περίπτωση σας.

Αίσθηση ασφάλειας και αξιοπιστίας

Πέρα από το GUI ( Graphic user Interface ) που πρέπει να αποπνέει επαγγελματισμό, οφείλετε κι εσείς ο ίδιος ή κάποιος για εσάς, να δείξει στους εν δυνάμει πελάτες σας  ότι γνωρίζετε αυτό που πουλάτε,  ότι μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε αν κάτι πάει στραβά, ότι μπορείτε να τους προσφέρετε τις γνώσεις σας πάνω στον τομέα σας
και ότι είστε ειδικός πάνω σε αυτό που κάνετε.

S.E.O web design

Η εύνοια των μηχανών αναζήτησης δεν κοιτά τόσο ποιος κάνει το μεγαλύτερο τζίρο, αλλά το πώς ένα website τους προσφέρει την πληροφορία, την ποιότητα αυτής και το σε πόσους web προορισμούς αναδεικνύεται.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο πως πρέπει να γραφεί ο xhtml κώδικας του e-shop, μιας και μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω στις μηχανές αναζήτησης.
Διαβάστε περισσότερα για τον  “σημασιολογικό κώδικα” και γιατί είναι σημαντικός.

Αφού τελειώσετε με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας και αφού ήδη πάρετε στα χέρια σας ένα Φιλικό προς τις Μηχανές Αναζήτησης Website, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό σε θέματα προώθησης στις μηχανές αναζήτησης, να εξετάσετε μαζί του τις λέξεις κλειδιά που πρέπει αρχικά και στην πορεία να εστιάσετε, να δείτε μαζί πως θα αποκτήσετε εξωτερικά links προς τη σελίδα σας και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δομηθούν τα εσωτερικά links.

Ίσως έχω ξεχάσει ορισμένα πραγματάκια που μπορούν να δώσουν κι άλλο boost στην επιχείρηση σας, αλλά είμαι σίγουρος ότι με τον συνδυασμό των παραπάνω, είστε σε καλό δρόμο :)

Χρήσιμο σχετικό link:

Comments 18

18 Responses

apostolos

πληρέστατο άρθρο, συγχαρητήρια!

klou

Απόστολε ευχαριστώ! To θετικό σχόλιο από σένα σημαίνει πολλά.

wow, μόλις είδα την φόρμα σχολιασμού στο blog μου.. είναι πραγματικά απαίσια. Κάτι πρέπει να γίνει για αυτό :p

klou

Μετά από 1 χρόνο + κάτι μήνες μπορούμε να πούμε πλέον πως η φόρμα του blog είναι πλέον όπως της αξίζει να είναι.
Έτσι για να γνωρίζουν όλοι πως τηρώ τις υποσχέσεις μου :P

e-xronos

Φοβερη γραμματοσειρα φιλε πολυ καλη δουλειά!

mixalis kekakis

Συγχαρητήρια!
Πολύ καλά τα λες, …αλλά ανοίγεις τα μάτια στους μεγάλους :P
Δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργο που συμφωνώ απόλυτα με όλο το άρθρο σου αφού έχεις το συγκεκριμένο ήχο κλήσης στο κινητό σου!

Γεια χαρά!

konstantina

gongrats!!!to diavasa me mia anasa!

klou

@Mixalis Kekakis

Ευχαριστώ! Μου τηλεφώνησες; Το σήκωσα!; :)

@Konstantina

Thank you!

Κοσμήματα - Ρολόγια

Εγώ πάντως έχω ήδη στήσει το ηλεκτρονικό μου κατάστημα και θεωρώ ότι θέλει να ενημερώνομαι διαρκώς και να ασχολούμαι συνέχεια μαζί του. Μόνο έτσι θα πετύχω τα αποτελέσματα που ζητάω, είναι αυταπάτη να πιστεύουμε ότι θα “τρέξει” από μόνο του!

klou

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αρκετές ομοιότητες με ένα φυσικό κατάστημα όσον αφορά την επιτυχία του.
Πάνω από όλα και στα 2 χρειάζεται να επενδύσεις χρήματα, χρόνο και πολύ κόπο.
Ο ιδιοκτήτης οφείλει να είναι υπεύθυνος για τα είδη και την εμπορική πολιτική του καταστήματος (εφόσον μιλάμε για ένα μικρομεσαίο μέγεθος). Δεν μπορεί όμως να γνωρίζει τεχνικά ή σχεδιαστικά τι είναι σωστό και τι δεν είναι.
Μπορεί απλά να έχει στο μυαλό του μερικές βασικές αρχές, όπως το ότι πληρώνεις παίρνεις και άλλα moto που ισχύουν παντώς καιρού και τύπου.

δερματολόγος

Το παν είναι να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του υποψήφιου αγοραστή (όχι όμως να τον απογοητεύσεις) με διάφορες συνδιαστικές ενέργειες όπως καλό design, εύχρηστη ιστοσελίδα, ανταγωνιστικές τιμές και άψογη εξυπηρέτηση. Κανένα e-shop δεν δουλεύει από μόνο του, κάποιος ή κάποιοι είναι από πίσω και το προωθούν και πειραματίζονται…

αποκριατικα ειδη

Εγώ έχω ξεκινήσει εδώ και 1 χρόνο το ηλεκτρονικό κατάστημα και σώθηκα! Δεν έχει που δεν έχει δουλειά, χωρίς το Internet δεν θα πέρναμε ούτε μια παραγγελία ενώ τώρα έστω κάτι γίνεται και κυρίως σε πόλεις εκτός Θεσσαλονίκης που είναι η έδρα μας.

klou

Χαίρομαι που τα κατάφερες, ωστόσο σχεδιαστικά τα έχεις κάνει μπάχαλο!
Φαντάσου τι θα γινόταν αν μπορούσες να διορθώσεις 1-2 βασικά πράγματα και να ακολουθούσες μερικούς βασικούς κανόνες.
Είμαι σίγουρος ότι θα τα πήγαινες καλύτερα στις παραγγελίες.

Nikolas

Καλησπέρα και απο εμένα. Είμαι ένας νέος άνεργος τελειόφοιτος πανεπιστημίου με μεταπτυχιακές σπουδές. οι οικονομικές δυσχέριες της εποχής με οδηγούν να σκέφτομαι εναλλακτικούς τρόπους εργασίας. Αποφάσισα μαζί με 2 φίλους να ανοίξουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παραδοσιακών προιόντων (γλυκά μαρμελάδες) με σκοπό να προωθηθούν στην αγορά του εξωτερικού. Τα βασικά μου ερωτήματα είναι τα εξής: 1. πρέπει να κάνω έναρξη επαγγέλματος με βιβλία, ΤΕΒΕ, επωνυμία επιχείρησης κ.τ.λ 2. Πρέπει να δημιουργήσω ειδικό χώρο παρασκευής με τα κατάλληλα μέτρα ή μπορώ να τα φτιάξω στον δικό μου ξυλόφουρνο όπως ακριβώς η αγαπημένη μου γιαγιά……???? αυτά λοιπόν. όποιος μπορεί να με διαφωτίσει θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα!!!

klou

Καλησπέρα Νικόλα.

1. Πρέπει κάπου να κάνεις έδρα με την επιχείρηση σου. Αν αυτό το κάπου είναι στην Ελλάδα, τότε ναι, θέλει ΤΕΒΕ, έναρξη στην εφορία, εγγραφή στο επιμελητήριο και όλα τα σχετικά και πάνω από όλα, θέλει ένα καλό λογιστή.
2. Νομίζω ότι τα προϊόντα σου πρέπει να τηρούν κάποιες βασικές προδιαγραφές, αλλά δε γνωρίζω να σου πω περισσότερα για τον τρόπο παρασκευής. Σίγουρα αφού πρόκειται για παρασκευή και όχι μόνο εμπόριο ( ηλεκτρονικό ή μη ), η έναρξη που θα κάνεις θα έχει σχέση με το υγειονομικό κομάτι και θα δεχτείς έλεγχο.

Άλλα όπως είπα και πριν, ότι και να αποφασίσεις να κάνεις, συμβουλέψου πρώτα ένα τσακάλι λογιστή για να μάθεις ποια είναι τα έξοδα και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Ο κακός λογιστής θα σε κάνει να πληρώσεις χρήματα.
Ο καλός θα σε βοηθήσει να γλυτώσεις χρήματα με νόμιμο τρόπο.

Η δική μου συμβουλή στο θέμα σου είναι να προσέξεις πάρα πολύ τα κόστη έναρξης του εγχειρήματος σας και τα πάγια έξοδα μηνιαίως/ετησίως.

Κάντε ένα mini business plan – αν δεν μπορείτε συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό στο θέμα – και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

Εξετάστε ενδεχόμενα ίδρυσης εταιρίας στη Βουλγαρία π.χ. που το σύστημα είναι πιο σταθερό ( που φτάσαμε…) και η φορολογία πιο ευνοϊκή για ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και το αντίστοιχο ΤΕΒΕ φτηνότερο.

Όλα αυτά όμως είναι καλό να τα κάνετε παρέα με κάποιον expert και όχι μόνοι σας, για να αποφύγετε παιδικά λάθη και να γλυτώσετε χαμένα χρήματα.

Good luck!

τεστ δυσανεξιας

Νομιζω οτι θα συμφωνησω μαζι σου , τιμιος και ευγενικος, αυτη ειναι η μυστικη συνταγη, το εξυπνος δεν ξερω δεν μου κολλαει διπλα στα δυο πρωτο, σιγουρα πρεπει να στροφαρεις.
Το τι λαθη γινονται καθημερινα σε πολλα e-shop(και οχι μονο) δεν περιγραφεται. Θα περιμενε κανεις οτι μεσα σε αυτη τη κατασταση που βιωνουμε η επιχειρηση και η e-επιχειρηση να σου μιλαει με ευγενια και να σου δινει χρονο και πληρφορια , και ομως βλεπουμε ακριβως το αντιθετο ανθρωπους και υπαλληλους να σου μιλανε αποτομα, ισως να ειναι εσωτερικα πικραμένοι που δεν εχουν την ιδια αποδοση και το κερδος που ειχαν παλαιοτερα ή ισως να εχουν τον φοβο της απολυσης χωρις αυτο φυσικα να τους δικαιολογει. εχω την εντυπωση οτι το μυστικο της επιτυχιας ειναι σαν τις σχεσεις , η πρωτη ματια μετραει και ενδεχομενως σε πειθει η συνεχεια ομως βασιζεται στην επικοινωνία. Ετσι ειναι και το e-shop , ενα καλοστημενο ηλεκτρονικο καταστημα σου παρεχει την ασφαλεια αλλα πρεπει να υπαρχει ενας ανθρωπος-υπαλληλος -εμπορος που θα σε προσεγγισει σαν ανθρωπο και οχι σαν πορτοφολι για να κερδισει την εμπιστοσυνη σου(και φυσικα τα λεφτα σου)!!!

maria

Γεια σας!! Με τον αντρα μου αποφασισαμε να ανοιξουμε ενα ηλεκτρονικο καταστημα. Θελουμε να ασχοληθουμε με εμποριο καθαρα, με ηλεκτρονικα ειδη, οπως κινητα, tablets, συναγερμους, ηχοσυστηματα κλπ..
Σαν αρχη θα εχουμε λιγα προιοντα καθως και δεν θα ξεκινησουμε με στοκ. Θα αγοραζουμε κατευθειαν απο τον προμηθευτη.Δεν εχουμε τα χρηματα για στοκ ουτε και θελουμε να μπουμε σε αυτη την διαδικασια.
Η γνωμη που θα ηθελα ειναι, αν υπαρχει ζητηση σε αυτο το αντικειμενο μεσω ιντερνετ.Ο κοσμος αγοραζει τετοια ειδη? Υπαρχει κερδος?
Δεν θελουμε να γινουμε πλουσιοι, απλα θελουμε να ζουμε αξιοπρεπως. Με εναν μισθο τωρα μεσα στο σπιτι δε μπορουμε να ζουμε.Γι’αυτο σκεφτηκαμε να επενδυσουμε καποια λιγα χρηματα που εχουμε.Αξιζει τον κοπο?

klou

Γεια σου Μαρία!

Ζήτηση υπάρχει, αλλά θα πρέπει να κοιτάξεις τον ανταγωνισμό, ο οποίος μόνο λίγος και εύκολος δεν είναι.
Μια βόλτα από το skroutz.gr θα σου δώσει να καταλάβεις πόσα και ποια καταστήματα ήδη πουλάνε με επιτυχία αυτά που θέλετε να ξεκινήσετε να πουλάτε κι εσείς.
Από αυτό που γράφεις καταλαβαίνω ότι ουσιαστικά θέλετε να γίνεται ο μεταπωλητής ενός προμηθευτή που βρήκατε.
Αυτό συνήθως πετυχαίνει μόνο αν ο προμηθευτής που βρήκατε είναι αξιόπιστος και οι τιμές του ανταγωνιστικές. Δηλαδή στέλνει τα πράγματα στην ώρα του και μπορείς να βασιστείς επάνω του και το κέρδος για τον πελάτη είναι τέτοιο που θα τον κάνει να επιλέξει το δικό σας νέο και αδοκίμαστο ηλεκτρονικό κατάστημα από τα παλιότερα και δοκιμασμένα.
Αυτό σημαίνει ότι αν το βρω στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα -20 ευρώ, συνήθως θα προτιμήσω να το πάρω από ένα πιο γνωστό.
Αν το βρώ από -50 ευρώ και πάνω, τότε το συζητάμε.
Τώρα, αν υπάρχει κέρδος για εσάς σε όλο αυτό, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να πάρεις τιμές από τον προμηθευτή σας και να κάνεις μια έρευνα για όλα τα προϊόντα ώστε να δεις τιμές πώλησης και ύστερα να δεις αν μπορείς να ανταγωνιστείς αυτές τις τιμές.

Αν δεν έχετε ξανα ασχοληθεί με ηλεκτρονικό κατάστημα στο παρελθόν, θα πρότεινα να ξεκινήσετε με κάτι πιο απλό, ώστε πρώτα να εγκληματιστήτε με την ιδέα και το τι σημαίνει online εξυπηρέτηση πελατών και γενικώς, ηλεκτρονική πώληση και ύστερα να προχωρήσετε σε κάτι μεγαλύτερο.

Ιδανικά, θα πρότεινα να ξεκινήσετε με κάτι το οποίο ελέγχετε απόλυτα, από το στοκ του και τους χρόνους παράδοσης μέχρι το κέρδος σας.
Κάτι που φτιάχνετε μόνοι σας ίσως; ή κάτι που υπάρχει στην περιοχή σας και μπορείτε με ένα σωστό τρόπο να το πουλήσετε έξω από αυτή;

‘Οπως και να έχει, σίγουρα αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε. Απλά κάντε το σωστά με το να μάθετε πρώτα τη δουλειά.

Leave a comment

Follow me on twitter

I tweet interesting things about me, web design & NYC!