Website Redesign.

Οι ιστοσελίδες του παγκόσμιου ιστού είναι πραγματικά αμέτρητες και μπορούν να χωριστούν ποικιλοτρόπως σε διάφορες κατηγορίες.  Σε αυτό το άρθρο θα κάνω κάτι απλό. Θα τις χωρίσω σε 2 κατηγορίες:

α. Ιστοσελίδες που έχουν σκοπό. ( Π.χ. Πώληση / προώθηση προϊόντων & υπηρεσιών, ενημέρωση κτλ. )

β. Ιστοσελίδες που δεν έχουν σκοπό και υπάρχουν καθαρά για λόγους prestige.  Πολύ μου αρέσουν αυτές οι σελίδες… Εντελώς ξε-αγχωτικές και συνήθως έχεις το ελεύθερο να τα δώσεις όλα και να βγάλεις τα σπασμένα των αυστηρών οδηγιών και κανόνων που υπάρχουν στο corporate web design.

Ναι, το παραδέχομαι λοιπόν! Μου αρέσει να σχεδιάζω χωρίς οδηγίες, ξέγνοιαστα και να κάνω ότι μου καπνίσει. Μου αρέσει η κατηγορία β. !

Αυτό όμως που ξεχωρίζει έναν web designer από τον πραγματικά καλό web designer, είναι η κατανόηση των απαραίτητων στοιχείων που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά το σχεδιασμό των ιστοσελίδων με σκοπό, και η αποφυγή των κοινών λαθών που γίνονται.

Επίσης, η ικανότητα του να αντιλαμβάνεται πότε στα αλήθεια πρέπει να προβεί σε επανασχεδιασμό και τι ακριβώς είναι αυτό που πρέπει να έχει ως βάση για να διορθώσει ή αλλάξει σε ένα μέρος ή σε  όλο το website.

Πραγματικοί λόγοι.

Το website redesign μερικές φορές προκύπτει από τον ενθουσιασμό ή ανασφάλεια των ιδιοκτητών ιστοσελίδων, οι οποίοι θέλουν να είναι «μέσα στη μόδα» ή νοιώθουν ότι απειλούνται από ένα νέο μέλος του ανταγωνισμού. Τα δύο αυτά στοιχεία όμως,  δεν είναι αρκετά για να γεννήσουν ανάγκη για επανασχεδιασμό και πολλές φορές είναι τα μόνα δεδομένα στο σχεδιαστή και το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι αναποτελεσματικό.

Συνήθως οι εύκολοι και συνηθέστεροι λόγοι που ένα project “φωνάζει” ότι χρειάζεται Re-design είναι:

α. Η ιστοσελίδα είναι παλιά και χρειάζεται ένα φρεσκάρισμα, όχι μόνο για να δείχνει ομορφότερη, αλλά και για να αντιπροσωπεύει την νοοτροπία του ιδιοκτήτη, που πιθανότατα είναι ότι “ακολουθώ τις εξελίξεις, προσφέρω σύγχρονες λύσεις”.

β. Η ιστοσελίδα είναι παλιά, η πολιτική και στρατηγική της εταιρίας άλλαξε και χρειάζεται μια γενική ανα κατάταξη των στοιχείων της.

γ. Η ιστοσελίδα είναι μια χαρά, αλλά έχει αλλάξει η εταιρική ταυτότητα της εταιρίας και χρειάζεται αλλαγή στο color scheme, στο λογότυπο και μια εισαγωγή των νέων στοιχείων που αντικατοπτρίζουν τη νέα εταιρική ταυτότητα.

Και στις τρεις περιπτώσεις, δεν υπάρχουν περιθώρια συζήτησης για το αν υπάρχει ανάγκη για redesign.

Οι πιο δύσκολοι και περίπλοκοι λόγοι όμως,  δημιουργούν την ανάγκη για πιο συγκεκριμένη μελέτη πριν την πράξη.

α. Η ιστοσελίδα σχεδιάστηκε το προηγούμενο έτος από γνωστή εταιρία του χώρου, την πληρώσαμε ακριβά, αλλά δεν έχουμε τα αποτελέσματα που περιμέναμε. Πως μπορούμε να τη βελτιώσουμε;

ή

β. Η ιστοσελίδα μας έχει σχεδιαστεί πρόσφατα, είναι πολύ όμορφη, έχει καλά αποτελέσματα, αλλά θέλουμε περισσότερα!

Ανάλυση.

Στις παραπάνω περιπτώσεις, χρειάζεται ένας άνθρωπος  που έχει πλήρη επίγνωση του project ή μπορεί να την αποκτήσει γρήγορα και ο οποίος θα απομονώσει τα αποτελέσματα που δεν ικανοποίησαν δίνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα. Έπειτα, θα χρειαστεί η ανάλυση των αποτελεσμάτων ( ένα καλό analytics tool βοηθά πολύ εδώ ) και η σύνταξη ενός κατανοητού κειμένου-brief, στο οποίο διακρίνονται το τι είναι επιθυμητό να αλλάξει, ποιος είναι ο επόμενος στόχος και ποια στρατηγική θα ακολουθήθεί για να επιτευχθεί.

Αυτός δεν είναι απαραίτητα  ρόλος που πρέπει να επωμιστεί ο web designer και σίγουρα δεν μπορεί όλα να είναι One man show. Είναι πάντα θετικό όταν υπάρχουν διακριτοί ρόλοι σε ένα project, ώστε να υπάρχει καταμερισμός εργασιών και να οδηγηθούμε σε ένα γρήγορο και επιθυμητό αποτέλεσμα. Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι πάντα ιδανικά, τα χρήματα για μελέτη σπάνια υπάρχουν ή έχουν προϋπολογιστεί σε μικρές – μικρομεσαίες επιχειρήσεις και έτσι τις περισσότερες φορές βλέπω re-design Projects να προσφέρουν ένα όμορφο αλλά στις καλύτερες των περιπτώσεων, το ίδιο αποτελεσματικό website, που δεν είναι εντελώς κακό, εκτός κι αν το να ξοδέψετε ένα εύλογο ποσό για hobby ή χωρίς αποτέλεσμα, δεν ήταν μέσα στις προθέσεις σας :)

Έτσι, θα ήταν καλό αν από πριν γνωρίζετε ότι ο άνθρωπος ή η εταιρία που αναλαμβάνει το project, έχει μέσα στο πακέτο υπηρεσιών,  τα προαναφερόμενα και μπορεί actually να το κάνει.

Υπομονή.

Ένα σωστό project επανασχεδιασμού ιστοσελίδας,  απαιτεί υπομονή και από τις δυο πλευρές.  Ο σχεδιαστής θα αφιερώσει περισσότερο χρόνο στα revisions και στη συζήτηση επί αυτών, ενώ ο ιδιοκτήτης/υπεύθυνος της ιστοσελίδας θα πρέπει να γνωρίζει εξ αρχής, ότι το αποτέλεσμα πολλές φορές δεν έρχεται με την πρώτη και ότι υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που απαιτούνται για να έχει το αποτέλεσμα την επιτυχία που προσδοκά και ένα όμορφο design δεν είναι αρκετό.

Καθώς γράφω αυτό το post, σκέφτηκα ότι έχω ένα redesign project σε εξέλιξη που θα ήταν ιδανικό για Step by step process tutorial. Maybe next time :)

Comments 4

4 Responses

porcupine

Ωραίο κείμενο!
Συμπληρωματικά σε όσα είπες είναι τα σχετικά με το website re-align: Good Designers Redesign, Great Designers Realign, το οποίο από το 2005 μεγαλώνει γερά …websites.

ΥΓ. Κάτι γίνεται με το feed σου. Όταν πάω να εγγραφώ (από το feedburner) δε βλέπω τα τελευταία κείμενα, αλλά κάποια ακόμα πιο παλιά.
Επίσης, αν κάνω copy/paste το url σου μόνο στον feed reader (Google reader & NetNewsWire) βγάζει error.

klou

Ευχαριστώ!
Το link που έδωσες, τα σπάει απλώς…

Σχετικά με το feed, το url http://feeds2.feedburner.com/kloudesign δε δουλεύει;

ΥΓ. Είναι όμως ηρωϊκό που έστω έκανες την προσπάθεια για να γραφτείς στο feed.
Τώρα που ξαναβλέπω το blog, έχω την εντύπωση ότι έχει σχεδιαστεί ειδικά για να αντιμετωπίζει τέτοιες κινήσεις ώς απόλυτα εχθρικές και κρύβει το feed σε μια μικρή δήλωση κάτω από κάθε post, και όταν αυτό ανακαλύπτεται από τον αναγνώστη, χαλάει το Url :lol:

Stratis

ωραίο άρθρο και διαφωτιστικό. από την εμπειρία μου θα έλεγα ότι σε πολύ γενικές γραμμές (για την πρώτη περίπτωση, τις σελίδες που έχουν κάποιο στόχο) το τρίπτυχο της επιτυχίας είναι, ποιότητα (κατασκευής και περιεχομένου), ευκολία στην πρόσβαση και τη χρήση, και φυσικά προβολή. Όταν κάποιος επιχειρηματίας λέει θα θέλαμε περισσότερα ο στόχος είναι να αναλυθεί και να ποσοτικοποιηθεί αυτό που ζητάει, διαφορετικά το έργο δεν είναι υλοποιήσιμο. Τι περισσότερα; πωλήσεις; κέρδη; τζίρο; πελάτες; αιτήσεις προσφορών; αναγνωρισιμότητα της φίρμας; αύξηση του δικτύου πωλήσεων; μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση; πρόσβαση σε ανθρώπους με αναπηρίες;
Η λίστα μπορεί να γίνει ατελείωτη. Όταν αναλύονται και ποσοτικοποιούνται όλοι οι επιμέρους παράγοντες ενός έργου, τότε μόνο μπορούν να “δέσουν” όλοι μαζί και να υπηρετήσουν τον κοινό σκοπό.

klou

Ευχαριστώ Στρατή!

Η παρατήρηση σου είναι εύστοχη και συμπληρώνει το άρθρο.
Thanks :)

Leave a comment

Follow me on twitter

I tweet interesting things about me, web design & NYC!