Κέρδισε τη δουλειά!

Πρόσφατα μου ανατέθηκε να βρω έναν άνθρωπο που θα αναλάβει μια  καίρια διοικητική θέση στον τομέα του e-commerce, σε μια  από τις μεγαλύτερες εταιρίες της Βόρειας Ελλάδας.

Έχω ξανα αναλάβει κάτι παρόμοιο, αλλά η εμπειρία μου αυτή τη φορά είναι τελείως διαφορετική.

Δέχτηκα τόσα πολλά βιογραφικά για μια θέση τόσο εξειδικευμένη που δεν φανταζόμουν ότι θα έχει τέτοια ανταπόκριση. Δεν είναι όμως η ξαφνική εκπαίδευση και κατάρτιση του κόσμου, αλλά η έκρηξη της ανεργίας και του ότι οι εταιρίες πάνε από το κακό στο χειρότερο και όλοι είναι στο ψάξιμο.

Είχα βιογραφικά από πολύπειρα στελέχη με εμπειρία 15 ετών+, μέχρι βιογραφικά με προηγούμενη εμπειρία σε ζαχαροπλαστείο – δεν αστειεύομαι- και  από όλο αυτό αποκόμισα σημαντικές εμπειρίες,  κάποιες από τις οποίες θα μοιραστώ μαζί σας (με το ζόρι) στις επόμενες γραμμές.

Θα αρχίσω με απλές συμβουλές που όλοι τις γνωρίζουμε και ξαφνικά όταν βρισκόμαστε στη θέση της αναζήτησης εργασίας, τις ξεχνάμε.

1. Το ξέρω ότι έχεις άγχος, αλλά το να παίζεις ντραμς χρησιμοποιώντας τα χέρια σου για drums sticks και το τραπέζι για drums, συνοδεύοντας τη μελωδία που παράγεις με στιγμιαία ηχητικά που κάνεις με το στόμα σου, αν και είναι πολύ ενδιαφέρων, δεν βγάζει την ισορροπία που απαιτεί η θέση που ήρθες να κερδίσεις. Οπότε όποια κι αν είναι τα προσόντα σου, ο επόμενος.

2. Θα το διαβάσετε σε 10.000 άρθρα τύπου “10 συμβουλές για να κερδίσετε τη δουλειά στην συνέντευξη”. Μην αργείτε στο ραντεβού. Ο άνθρωπος με τον οποίο θα μιλήσετε έχει 1.000.000 πράγματα να κάνει και άλλα 20 ραντεβού την ίδια ημέρα. Είστε σίγουροι ότι θέλετε να αρχίσετε την προσπάθεια σας  με το να τον τσατίσετε, ξοδεύοντας άσκοπα το χρόνο του; Κάντε ότι μπορείτε για να μην αργήσετε.

3. Να είστε ο εαυτός σας, γιατί όταν δεν είστε φαίνεται. Αν προσπαθήσετε να δείξετε κάτι διαφορετικό, το πιθανότερο είναι – όχι να σας καταλάβουν – αλλά να φανείτε περίεργος, γιατί πολύ απλά η συμπεριφορά σας θα είναι έξω από τα νερά σας. Εξαιρούνται οι ηθοποιοί!

4. Μην λέτε ψέματα για τις γνώσεις σας, προσπαθώντας να γενικεύσετε τα πράγματα. Ο άνθρωπος που σας παίρνει συνέντευξη είναι πολύ πιθανό να γνωρίζει τα διπλάσια από ότι πιστεύετε πως γνωρίζει και να χάσετε πόντους, δημιουργώντας κακές εντυπώσεις.

5. Μην απογοητεύεστε από μια κακή απάντηση σας ή από ένα γνωστικό αντικείμενο που μόλις καταλάβατε πως δε γνωρίζετε. Προσπαθείστε να αποδείξετε ότι με τις υπόλοιπες γνώσεις σας αλλά και την προσωπικότητα σας, μπορείτε να ανταποκριθείτε σε κάθε πρόκληση. Ειδικά στον τομέα του Internet, κανείς δεν σταματά να μαθαίνει ποτέ. Οι εταιρίες δεν ψάχνουν μόνο όσους έχουν την απαραίτητη εμπειρία και γνώσεις αλλά και πιθανά ταλέντα που δε γνωρίζουν κάποια πράγματα αλλά έχουν εξαιρετική ικανότητα αντίληψης και εκμάθησης. Είστε ένα από αυτά τα ταλέντα; Δείξτε το.

6. Μην μασάτε τσίχλα ( το ξέχω, χαζό, κι όμως… ).

7. Διαφοροποιηθείτε. Ο άνθρωπος που θα σας πάρει συνέντευξει έχει δει δεκάδες υποψηφίους και έχει διαβάσει εκατοντάδες βιογραφικά. Κάντε κάτι για να είστε memorable.

Να μια καλή ιδέα! Πετάξτε το βιογραφικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα σκουπίδια και απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία να σας σχεδιάσει ένα αποκλειστικά για εσάς, το οποίο να είναι μοντέρνο, ευανάγνωστο και να σας αντιπροσωπεύει. Συνοδέψτε κάθε βιογραφικό που στέλνετε με μια προσωπική συστατική επιστολή που να γράφει λίγα λόγια για εσάς, γιατί θέλετε να εργαστείτε στην εταιρία και κάτι ακόμα, έξυπνο. Μην γράψετε έκθεση, γιατί πολύ απλά, δεν θα διαβαστεί ποτέ.

8. Μάθετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για τον άνθρωπο που θα συναντήσετε. Αν σας πάρει συνέντευξη ο 65χρονος διευθυντής της εταιρίας που είναι λάτρης της Pioneer London και έχει όλα τα κοστούμια, όλα τα πουκάμισα και φυσικά όλες τις γραβάτες της νέας Καλοκαιρινής συλλογής, μάλλον θα ήταν λάθος να εμφανιστείτε μπροστά του σαν Bob Marley. Φυσικά, ισχύει και το αντίθετο, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές,  ο Bob Marley θα σας συνεντευξιάσει λιγότερες φορές.

Από τα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες του καθενός, μερικές φορές μπορείτε να αντλήσετε σημαντικές πληροφορίες για τον χαρακτήρα που θα αντιμετωπίσετε και ως εκ τούτου μπορείτε να προετοιμαστείτε κατάλληλα.

9. Μάθετε όσα περισσότερα για την εταιρία. Για παράδειγμα, αν η θέση είναι για e-business manager του e-shop.gr, μην κοιμηθήτε πρωτού συντάξετε μια 100σέλιδη έκθεση με όλα τα  σφάλματα/δυσλειτουργίες/κενά/προβλήματα που έχει το website,  με προτάσεις και λύσεις για όλα και εξηγήσεις σχετικά με το πως οι προτάσεις σας μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις και περισσότερα χρήματα, που είναι και ο απώτερος σκοπός της τέχνης όπως λέει σοφά και ο Τζίμης Πανούσης.

10. Δείξτε εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση. Γνωρίζω πως και αυτή η συμβουλή/παρατήρηση είναι πολύ μπανάλ, αλλά είναι πολύ σημαντική για να μην αναφερθεί. Η εταιρία δεν ψάχνει άνθρωπο για πλάκα, αλλά για να κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά, η οποία θα της αποφέρει χρήματα. Αν δεν αποπνέετε εμπιστοσύνη και μια αύρα ότι μπορείτε να τα καταφέρετε και ότι όλα θα πάνε καλά, γιατί να επενδύσει σε εσάς;

Μέσα στα βιογραφικά που δέχτηκα, υπήρχαν πάρα πολλοί Web developers. Πάρα πολλοί όμως.  Έχω κάποιες ενστάσεις όμως εδώ.

Αν χρησιμοποιείτε Joomla, έτοιμη μακέτα και απλά αλλάζετε τον κώδικα και ανεβοκατεβάζετε φωτογραφίες, αυτό δεν σας κάνει web developer.

Αν χρησιμοποιείτε το Artisteer και κάνετε export σε Joomla ή WordPress, ούτε αυτό σας κάνει Web developer.

Αν κάνατε export τη μακέτα που δημιουργήσατε στο photoshop σε html kαι φωτογραφίες,  είναι μια λανθασμένη μέθοδος να προσεγγίζετε τα project σας γιατί το photoshop παράγει πολύ κακό κώδικα και φυσικά, αυτό δεν είναι το skill ενός front end developer.

Τώρα που το ξανασκέφτομαι οι developers δεν ήταν και τόσοι πολλοί.

Αν ψάχνετε για δουλειά και θέλετε να ασχοληθείτε με το e-commerce, η θέση είναι ακόμα ανοιχτή και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

Comments 16

16 Responses

Basilakis

Εγώ το μόνο που έχω ένσταση είναι, το θέμα με την προϋπηρεσία σαν ζαχαροπλάστης…

Οποιαδήποτε δουλειά και να κάνουμε αποκομούμε εμπειρίες, για οποιαδήποτε θέση στην κοινωνία.

klou

@basilakis

αν έχεις προϋπηρεσία σε ζαχαροπλαστείο και πιστεύεις ότι με την εμπειρία που αποκόμισες, θα προσληφθείς στον τομέα του e-commerce, είσαι πραγματικά πολύ αισιόδοξος άνθρωπος :)

markos

Θα μπορούσε να είναι ένα καλό κείμενο για αναγνώστες του kariera.gr. Αλλά αυτός που σύνταξε τα “απαραίτητα” στοιχεία για αυτή τη θέση εργασίας, πρέπει να είναι βαθιά νυχτωμένος… η εταιρία αναζητά ένα πακέτο ανθρώπων σε έναν άνθρωπο δλδ και development + analytics + social media guru + LOGISTICS ?… lol
Ένας τέτοιος άνθρωπος δεν έχει ανάγκη αυτή τη θέση ή πιθανότατα, με αυτές τις γνώσεις δεν θα ήταν μέλος της εταιρίας για μακρά διάστημα (στην fena).

Το site της fena απαράδεχτο, η atcom δυστυχώς για άλλη μια φορά μας δείχνει την προχειρότητα της. Απαράδεχτο μενού, μικρά fonts.mpliax

klou

@markos

δεκτές οι παρατηρήσεις σου και συμφωνώ σε κάποιες μαζί σου (δε λέω σε ποιες!).

Ωστόσο θέλω να σου παραθέσω το εξής από το κείμενο μήπως και ξανασκεφτείς αυτό που λες για το πακέτο που πρέπει να έχει ο άνθρωπος αυτός.

Οι εταιρίες δεν ψάχνουν μόνο όσους έχουν την απαραίτητη εμπειρία και γνώσεις αλλά και πιθανά ταλέντα που δε γνωρίζουν κάποια πράγματα αλλά έχουν εξαιρετική ικανότητα αντίληψης και εκμάθησης.

Επίσης, έγραψα το παρών άρθρο για προσωπική σκοπιμότητα ( είναι άλλωστε δικό μου το blog:P ) γιατί η θέση είναι ακόμη ανοιχτή και γιατί έχει άμεση σχέση με το χώρο του web στην Ελλάδα.

markos

περί σκοπιμότητας το διαπίστωσα στο κλείσιμο, απλά δεν ήθελα να προκαλέσω με αναφορά μου. ωστόσο δεν είμαι κατά:)
φοβάμαι όμως πως ένα τέτοιο ταλέντο που αναζητά η fena, θα μαράζωνε πίσω από μια e-commerce επιχείρηση. Όπου τα πάντα είναι εμπόριο (κατά τα ψέματα εκεί θα καταλήξει).
Νομίζω πως η εταιρία αν θέλει κέρδη και εξέλιξη, θα πρέπει να αναζητήσει συμβόλαια με εξωτερικούς συνεργάτες ειδικευμένους κατά περίπτωση. Είμαι σχεδόν εκτός θέματος το γνωρίζω, γιατί το ποστ προσφέρει μια θέση εργασίας. Δεν παύει όμως να δείχνει για άλλη μια φορά την ελληνική πραγματικότητα.

klou

Μάρκο,

αυτό είναι στην διακριτική ευχέρια του “ταλέντου” να το αποφασίσει και δεν χαρακτηρίζει την εταιρία. Η εταιρία καλά κάνει και ψάχνει ότι καλύτερο μπορέι να βρει.
Επίσης, επειδή εσύ δεν γουστάρεις το εμπόριο, μην ορκίζεσαι ότι δεν υπάρχει κάπου εκεί έξω ένας ταλαντούχος άνθρωπος που το γουστάρει.
Το αντίθετο θα έλεγα!

Έχεις δίκιο εν μέρη για τις εξωτερικές συνεργασίες, κι εγώ πιστεύω πως είναι απαραίτητες, αλλά πέρα από κάθε εξωτερική συνεργασία, ένας άνθρωπος που θα συντονίζει το όλο θέμα μέσα από την εταιρία (και πιθανότατα θα συντονίζει και μια μικρή ομάδα), είναι εξίσου απαραίτητος.

lexx

Είσαι πολύ αυστηρός αγόρι. Εγώ ήδη νιώθω άγχος :P

Πέρα από την πλάκα. Το πιο σημαντικό προσόν για μένα είναι να έρθει ένα άνθρωπος ειλικρινής και ισορροπημένος που να έχει κάποιες βάσεις και την όρεξη να ασχοληθεί.

klou

@lexx

Ακριβώς αυτό.

Επίσης να τονίσω πως είναι πολύ σημαντικό ότι εταιρίες στην Βόρεια ( και γενικότερα ) Ελλάδα στρέφουν το ενδιαφέρον τους τόσο έντονα προς το web.

btw, i love your avatar :D

Vassilis Mastorostergios

Θάνο να λες καλά που δεν σου ήρθε ο “Εκδιδόμενος Συγγραφέας” (published author) :)

Great post.

klou

thanks Vassili :)

Ναι, ευτυχώς :P

Get the Job Done

Πολύ ωραίο post. Μπράβο που τα λες με ένα μη κλισέ τρόπο.

Και η εμπειρία σε ζαχαροπλαστείο είναι commerce(όχι e-commerce), αλλά η επιστήμη της πώλησης-marketing-διαφήμισης είναι 99% ίδια σε ηλεκτρονική και μη ηλεκτρονική μορφή.

Το “Οι εταιρίες δεν ψάχνουν μόνο όσους έχουν την απαραίτητη εμπειρία και γνώσεις αλλά και πιθανά ταλέντα που δε γνωρίζουν κάποια πράγματα αλλά έχουν εξαιρετική ικανότητα αντίληψης και εκμάθησης.” σε συνδυασμό με το πάθος που έχεις για την δουλειά σου είναι το 99.99% που ζητάει ο εργοδότης.

klou

@Get the Job Done

Thanks, χαίρομαι που σου άρεσε το post.

Συμφωνώ ότι αυτά τα 2 είναι τα σημαντικότερα στοιχεία και ακόμα κι αν υστερείς κάπου, αν δείξεις ότι τα έχεις, οι πιθανότητες πρόσληψης αυξάνονται.

Διαφωνώ για τις πωλήσεις και την διαφορά τους με της ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Δεν θα μπορούσε να μην έχει τις ίδιες βάσεις με το γνήσιο καθαρόαιμο marketing και τις πωλήσεις, αλλά λόγω των τεχνικών διαδικασιών και της ταχύτητας που αλλάζει και εξελίσσεται το web, το e-commerce αποτελεί ένα τελείως διαφορετικό κομάτι και απαιτεί ένα διαφορετικό skill set από αυτό ενός marketer ή πωλητή.

Μέχρι κι εσύ γίνεσαι ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος όταν ψωνίζεις online.

Συναρπαστικό ε; :)

Pol

Μια χαρα ειναι η αγγελία. Οποιος ξερει να διαβάζει αντιλαμβανεται τι ζητουν οι ανθρωποι. Δεν θελουν web-developer. Τετοιους εχουν ή/και βρισκουν. COORDINATOR ζητουν! Που το περιεργο? Σε καθε Ελληνικη ΜΜΕ πρεπει ο εργαζομενος να καλυπτει ικανοποιιτικα αρκετες ειδικοτητες για να “βγει” ο μισθος του καθως και το κερδος της εταιρειας. Σε αλλη χωρα, με αλλο μεγεθος αγορας, τοτε η εξειδικευση παιζει μεγαλο ρολο. Το ζητημα ειναι αν η εταιρεια μπορει και θέλει να πληρωσει για ενα τετοιο ατομο. Χαιρετισμους σε ολους. Καλη σεζον.
Ο “περαστικος” :-)

ErSi!!!

Poli kalo post , kai polu xrisimes i simvoules !!!
egw eimai nea s’autin tin doulia (web designer-graphic design ) autodidaskomeni , Pros to paron asxoloume me to diko mou portofolio ,alla paratirisa oti kanenas den dini eukairia se ena neo atomo stin doulia san web designer ( kai opws se oles tis doulies , pantou psaxnoun empiria …pws tin apoktas ama den sou dini kanenas tin eukairia !!! )

klou

Thank you Ersi!!! :)

Αρχικά να σου πω ότι στο επάγγελμα που προσπαθείς να διδάξεις τον εαυτό σου, είναι πολύ εύκολο να αποκτήσεις εμπειρία μόνη σου χωρίς να σου δώσει κανείς την ευκαιρία.

Άκου τι θα κάνεις.

1. Γράφε Ελληνικά και όχι Greeklish

2. Μάθε αν δεν ξέρεις Αγγλικά

3. Μπες στο http://www.themeforest.net και φίλτραρε τα αποτελέσματα σε αυτά με τις περισσότερες πωλήσεις.

4. Δες 3-4 και μετά δοκίμασε να τα αντιγράψεις ακριβώς όπως έχουνε. Αν δεν τα καταφέρνεις, μιλάω για pixel-perfect φάση, αναρρωτήσου γιατί. Βελτίωσε τον εαυτό σου εκεί που πρέπει ξαναπροσπάθησε.

5. Μετά σχεδίασε 3-4 δικά σου με βάση αυτά που αντέγραψες αλλά με λίιγο διαφορετικό layout, λίιγο διαφορετικό χρώμα, λίιγο διαφορετικά fonts και λίιγο διαφορετικά εικονίδια και εικόνες και θεματολογία και λογότυπο και ονομασία και προσπάθησε να τα ανεβάσεις στο themeforest.

6. Όταν σε απορρίψουν, αναρρωτήσου γιατί, μάθε γιατί από τον άνθρωπο που σε απέρριψε, βελτίωσε ότι πρέπει να βελτιώσεις και ξανα δοκίμασε.

7. Μετά από 7-8 προσπάθειες, αν ακόμα δεν σε δέχονται άλλαξε επάγγελμα. Αν σε δεχτούνε, μόλις απέκτησες την πρώτη σου επαγγελματικη εμπειρία.

8. Επανέλαβε τα βήματα και άρχισε να χτίζεις το δικό σου μαγαζάκι με templates στο themeforest. Δώστου ένα όνομα, απέκτησε το δικό σου προσωπικό στυλ και την επόμενη φορά στην επόμενη αγγελία που θα απαντήσεις, μέσα στο βιογραφικό σου βάλε “Themes designer” στο themeforest.net.

Και έτσι θα έχεις χτίσει το δικό σου portfolio κι αν πουλήσεις και κανένα template ( ποτέ δεν ξέρεις ) θα βγάλεις και ένα χαρτζιλίκι ;)

Leave a comment

Follow me on twitter

I tweet interesting things about me, web design & NYC!