Τι κρύβεται πίσω από το design;

Ο πρώτος κανόνας είναι να μην ντρέπεσαι. Μην ντρέπεσαι να πεις ότι δε σε ενδιαφέρει ρε παιδί μου.

“Τι μου λες τώρα για design; Καίγομαι σου λέω. Είμαστε με αυτή την εταιρία και μπλα μπλα, και άλλα μπλά, και περεταίρω μπλά και έχουμε πρόβλημα. Κάνε κάτι ωραίο, κάτι καλό!  Ξέρεις εσύ, σε εμπιστεύομαι.”

Let it out. Σε νοιώθω φίλε business man. Κι εγώ θέλω να μη με πρήζουν. Θέλω να μπει κάποιος μες το μυαλό μου, να πάρει ότι χρειάζομαι, να τα μεταφράσει και να τα αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ύστερα, ευτυχισμένος να τρέξω σε αυτούς που είμαι υπόλογος και να αναφέρω ότι η δουλειά έγινε και να δεχτώ τα ένθερμα συγχαρητήρια τους.

Δεν είναι παράλογο. Δεν έχουν όλοι την απαραίτητη εμπειρία, ούτε έχουν σπουδάσει όλοι Arts & design για να γνωρίζουν τη σημασία του και η ιστοσελίδα τι είναι; Δεν είναι πάνω από όλα business;

Ναι είναι. Όμως κάποια πράγματα έχουν κι άλλα από κάτω τους και για να κάνεις καλές business δεν γίνεται να τα παραβλέψεις. Κάτω λοιπόν από τις business βρίσκεται το καλό design και όπως ένα καλό ουίσκι θέλει το χρόνο του για να ωριμάσει ή ένα καλό παιδί, θέλει το χρόνο του για να ξεπεράσει τα χρόνια της εφηβίας του (Τι επιχείρημα…), έτσι και το καλό design θέλει το χρόνο του.

Τι υπάρχει πίσω από το design που το βάζει στην κατηγορία πραγμάτων που χρειάζονται το χρονο τους; Δείτε μερικά στοιχεία!

1. Η φιλοσοφία της εταιρίας, η οποία πρέπει να περιγραφεί με έναν σωστό τρόπο και να αποτυπωθεί στο χαρτί από τον designer.

2. Η εταιρική ταυτότητα της εταιρίας και ο τρόπος με τον οποίο θα συνεργαστεί άψογα με το website.

3. Η φιλοσοφία του leader της εταιρίας. Ο τρόπος που αντιμετωπίζει τα πράγματα, ο τρόπος που κερδίζει τις δουλειές, ο τρόπος με τον οποίο οδηγεί την εταιρία στη νίκη και στη διαφοροποίηση της από τον ανταγωνισμό.

4. Τα συναισθήματα του designer και η προσωπικότητα του.

5. Η τεχνοτροπία και το στυλ του designer.

Το καλό design έχει δοσολογίες μετρημένες με ακρίβεια από τα 5 παραπάνω στοιχεία.

Για να γίνει αυτό χρειάζεται χρόνος για τον designer να σκεφτεί, να ερευνήσει, να αναλογιστεί. Χρόνος για την εταιρία να συγκεντρώσει τις πληροφορίες των τριών πρώτων βημάτων και να τις περιγράψει σαν μαέστρος του γραπτού και προφορικού λόγου.

Έτσι προκύπτουν τα μοναδικά αποτελέσματα. Αυτά για τα οποία εγώ είμαι περήφανος κι εσύ μπορείς να γίνεις πλούσιος. Στο τέλος συμφωνούμε.

Good design is Good business.

Comments 5

5 Responses

Gerasimos Tsiamalos

Tsamba χαλάς τους χεράκια σου ψηλέ. Δε σ’ ακουεί κανείς σε λέω.

klou

Gerasimo

Θα μ’ακούσουν που θα πάει :)

#FN$#

Όντως, κάποια στιγμή θα σε ακούσουν! Οπότε συνέχισε εσύ και μην αγχώνεσαι! :P

Theodore

Πίσω απο το design που ξεχωρίζει κρύβεται το ταλέντο και το ένστικτο, και τα 2 έχουν επiρροές. Πίσω απο το design υπάρχουν άνθρωποι που επηρεάζουν ένα design. Το προφίλ που αποδίδεται στο website είναι επιρροές των επιρροών, και αν είναι κακές θα ναι κακό :-) . Αν οι επιρροές γίνουν συμπεριφορές τότε ο designer δίνει χώρο στη δημιουργία, εκτός του design στη φιλία και στη μαλακία

Leave a comment

Follow me on twitter

I tweet interesting things about me, web design & NYC!